Mer Long Island

Här får jag mitt diplom om att jag avslutat au pair lärningen, bredvid mig står våran lärare Ms Noga.

Fina utsikten och miljön på skolan på Long Island

Grupp arbete om hur bar from 0-11 månader fungerar.

Jag och Hilda på väg till en lektion

Jag framför skolan

Min "klass"

Jag och Carolin posar

Måltidsdags

The city of the city's!

NEW YORK

Torsdag(den 23) eftermiddag åkte vi med buss in till New York. Vi mötte upp en guide för att sedan åka runt o se det mesta. Man blev helt salig och "fell in love"! (som alla andra). Jag ville bara stanna där, shoppa skor och "find mr Big" (hehe amanda hälsa din kollega att hon bara måste åka!) mrn mrn nu ska jag inte stanna här, jag lovar pappa!! Vidare nu, vi fick se time square, brodway, empire state building, rocka feller och taxi bilarna såklart. Vi åkte även staten island ferry för att se frihetsgudiannan på avstång. Det var som att se på en bild eller film, svårt att fatta att man verkligen såg henne men det var verkligen mäktigt. Hon är otroligt vacker. Efter den lilla turen åkte vill till Ground Zero (twin tower platsen). Väldigt sorligt att vara där men nu var det mest en byggarbetsplats. Platsen var mindre än jag trodde då de byggt upp allt runt omkring. Vidare till något roligare så gick vi sedan upp i rocka feller tower där man ser New york 360° så man fick se empire och New york by night. Efter det insåg vi att vi var lite sena och ahde bara en timmas fritid så ingen shopping för mig:( men fick lärt mej att hitta på manhattan, vilket var väldigt enkelt! Vi köpte oss lite tacos och begav oss sedan tillbaka till Long island och skolan, sjukt trötta men hem o packa gällde för nästa dag vidare till slut destinationen!

Har det jätte bra men saknar er där hemma så klart ♥ Love from america

The travel has started

Första bilderna på min resa, flygresa gick som den skulle och vi åkte ganska många som man kunde prata med. Shit nu är jag på Long Island, New York. Fortfarande inte fattat det! men det är roligt. Att åka från flygplatsen till skolan genom utsidan av New York var bara saligt, man satt bara och njöt! Såg inte frihetsgudinnan men den kommer jag att se på torsdag.

För er som har massa fördommar om hur usa är så vill jag bara säga, dom stämmer, det är verkligen så! Imorse tillexempel skulle jag ta flingor så var det en stor skål med alla regnbågens färger på flingorna. Vi är väldigt många au pairer och vi bor i rum med tre i varje. Det är stora gamla byggnader precis vid vattnet, väldigt vackert här och än så länge har solen lyst. Vi är rätt många svenskar och det är faktistk ganska skönt. Lektionerna börjar 8.15 på morognen och pågår fram till 6 på kvällen. Där i mellan har vi lite raster och lunch. Även om det är långa dagar så är det intressanta saker man lär sig och vi har en jätte skönt lärare verkligen! Efter middagen idag så hade vi "sing along" där alla skulle sjunga barn sånger från våra hemland. Så vi gick upp ca 20 svenskar på scen och sjöng små grodorna, de två killarna som är med var midsommarstång.

Idag fick jag en giftbag från min famlij med lite cultralcare prylar som tröja, keps, block och vattenflaska. Fick även presentkort på starbucks och entré till empire state building, dom betalade också min guide resa till manhattan på torsdag vilket känner skönt och var väl uppskattat! Så resten av veckan ser ut så här: imorgon lektioner, torsdag lektioner fram till lunch sen ska jag bli vilse i New York, fredag kl 9.15am går bussen till flygplasen men mitt flyg som tar 6.5h vidare till SF får först 15.00. Helgen kommer jag spendera med att lära känna familjen och området!

Nu är det väl dags för mig att sova så jag orkar imorgon. Internet är lite segt här så bilderna går inte så himla fort att ladda upp men ska jobba på att få upp flera bilder! Saknar er där hemma även om jag har det bra.

♥Loads of love from america♥

Hejdå Sverige

Hej då Sverige, Göteborg och Gråbo, kl halv 8 imorgon lyfter flyget. Kan inte fatta att jag verkligen kommer iväg. Kommer bli helt galet! Kommer sakna er är hemma! Men vi ses igen senaste den 18 november 2009!

♥Tack alla för i fredags, lova mej att jag får en hejdundrande välkommen hem fest?!?=)

♥Tack alla för i lördags! jag har världens bästa familj och bästa vänner! Älskar er så och kommer sakna er MEN jag kommer hem igen! I'll be home for christmas 2009! Glöm inte skype'a mig!

Välkommen till min nya blogg!